Body Suspension
A suspension is the act of suspending a human body from hooks that have been put through body piercings. These piercings are temporary and are performed just prior to the actual suspension.
EN.
Historically, suspension rituals were performed by the Mandan tribe, located along the banks of the Missouri River. The Oh-Kee-Pa type of suspension was derived from this ritual. Modern day suspensions are closely related to the artwork of performance artists that use their own bodies as canvases. Roland Loomis was an artist who specialized in suspension and piercing performance pieces, also starting the Modern Primitivism movement. He helped to bring attention to the suspension 'scene' in the United States.[citation needed] Allen Falkner helped to bring suspensions to people who weren't spiritual, as well as a plethora of different and unique suspensions types.
DE.
Body-Suspensions wurden vor allem von der Modern-Primitive-Bewegung in Anlehnung an das indianische Sonnentanz-Ritual adaptiert. Die Durchführung einer Suspension kann auf unterschiedlichsten Beweggründen beruhen. Sie kann sowohl eine Herausforderung darstellen, als auch durch den Nervenkitzel und die erhöhte Adrenalinausschüttung motiviert sein, wie sie auch bei Extremsportarten gegeben ist. Meist liegt die Motivation jedoch in der damit einhergehenden Körpererfahrung, basierend auf Belastbarkeitserprobung und Bewusstseinserweiterung. Häufig begeben sich Personen dabei in einen meditativen Zustand. Auch das Gefühl des freien Schwebens dürfte für so manchen ein Beweggrund sein.Indianerverbände lehnen die Aneignung traditioneller Rituale durch westliche Subkulturen ab und distanzieren sich von Suspensions die entgegen der ursprünglich religiösen Bedeutung der Unterhaltung oder persönlichen Erfahrungen dienen.
http://www.suspension.org
Body-Suspensions wurden vor allem von der Modern-Primitive-Bewegung in Anlehnung an das indianische Sonnentanz-Ritual adaptiert. Die Durchführung einer Suspension kann auf unterschiedlichsten Beweggründen beruhen. Sie kann sowohl eine Herausforderung darstellen, als auch durch den Nervenkitzel und die erhöhte Adrenalinausschüttung motiviert sein, wie sie auch bei Extremsportarten gegeben ist. Meist liegt die Motivation jedoch in der damit einhergehenden Körpererfahrung, basierend auf Belastbarkeitserprobung und Bewusstseinserweiterung. Häufig begeben sich Personen dabei in einen meditativen Zustand. Auch das Gefühl des freien Schwebens dürfte für so manchen ein Beweggrund sein.Indianerverbände lehnen die Aneignung traditioneller Rituale durch westliche Subkulturen ab und distanzieren sich von Suspensions die entgegen der ursprünglich religiösen Bedeutung der Unterhaltung oder persönlichen Erfahrungen dienen.
http://www.suspension.org
PYRODULIA
Ambiguity of Fire
As fire has also destructive capabilities, the worshiping of fire is necessarily ambiguous.
Worship or deification of fire is known from various religions. Fire has been an important part of the human culture since the Lower Paleolithic.There are so much different rituals, celebrations, tradition connected with the coming of the evils spirits.
Worship or deification of fire is known from various religions. Fire has been an important part of the human culture since the Lower Paleolithic.There are so much different rituals, celebrations, tradition connected with the coming of the evils spirits.
Exactly this human belief in the ability of the fire to connect different worlds , realities and states of mind, will send us to different points of the world, where such worship might be still practiced.
Correfoc The Fire run in Barcelona
The
correfoc is a very popular Catalan tradition always seen at
neighbourhood fiestas. It consists of "colles de diables" which means
"groups of devils" chasing and dancing to the beat of traditional
gralla drums and spewing out sparks from fireworks attached to forks.
The legend of Correfoc is that the Mascle Cabró (Catalan) or Macho Cabrón in Spanish - a male goat or ram in English - hears the arrival of the "diables" the devils, and commands his armies to cross the gate of hell called "Porta de l´Infern" which separates the real world from hell.
This video does not try to reproduce the celebration Correfoc realistically. It is a curfew of an abandoned world that appears from the fog and celebrates its powers one time every year. Just a small piece of the pagan heritage spread on five continents that cerebrates the arrival of evil spirits and fire worship.
The legend of Correfoc is that the Mascle Cabró (Catalan) or Macho Cabrón in Spanish - a male goat or ram in English - hears the arrival of the "diables" the devils, and commands his armies to cross the gate of hell called "Porta de l´Infern" which separates the real world from hell.
This video does not try to reproduce the celebration Correfoc realistically. It is a curfew of an abandoned world that appears from the fog and celebrates its powers one time every year. Just a small piece of the pagan heritage spread on five continents that cerebrates the arrival of evil spirits and fire worship.
The Correfoc is
one of the most popular events of La Merce with up to 70.000
spectators. About forty groups of "colles de diables" - “groups of
devils” from in and around Barcelona, as well as dragons and other
"bestiari de foc" - fire beasts, take part in this festival of fire.
It starts with spectacular fireworks of the "Porta de l´Infern " -
"Gates of Hell," which then open and release the "diables" from hell
and so the "Correfoc" - firerun starts. About 80.000 fireworks are
used during the correfoc. It's very noisy and to get it all going the
"Trabucaires" Catalan "bandits" fire their blunderbuss guns.
Kukeri }{ Kукери
Bulgaria 2005
Kukeri
is a traditional Bulgarian ritual to scare away evil spirits, with a
costumed man performing the ritual. The costumes cover most of the
body and include decorated wooden masks of animals (sometimes
double-faced) and large bells attached to the belt. Around New Year and
before Lent, the kukeri walk and dance through the village to scare
evil spirits away with the costumes and the sound of the bells, as well
as to provide a good harvest, health, and happiness to the village
during the year.
The ritual is attributed to Thracian origins. Similar rituals can be also found in Romania and Serbia. The masked goat-type figure is known as Capra in Moldavia, Brezaia in Muntenia, Cerbul in Bucovina , and Turca inTransylvania.
The ritual is attributed to Thracian origins. Similar rituals can be also found in Romania and Serbia. The masked goat-type figure is known as Capra in Moldavia, Brezaia in Muntenia, Cerbul in Bucovina , and Turca inTransylvania.
Anlässlich der Gritería chiquita,
die heute Abend in León stattfindet, begann der heutige Vormittag mit
einer Einführung über die Bedeutung dieses leoneser Festes. Es hat
seinen Ursprung in einem einmonatigen Ausbruch des Vukans Cerro Negro,
der sich unweit von León befindet. Die Stadt war den gesamten Monat
mit Asche bedeckt. Die Leute begannen Kerzen anzuzünden und vor dem
Bild der Jungfrau Maria zu beten. Am darauffolgenden Tag hörte der
Ascheregen auf. Seit diesem Zeitpunkt wird dieser Tag in León gefeiert.
Und wir waren natürlich mittendrin!
Um
fünf Uhr nachmittags marschierten wir zur Kathedrale, wo der
Erzbischof den Startschuss für das Fest gab. Ein wildes Feuerwerk
begann, bei dem unter anderem einige Männer Holzkisten über dem Kopf
trugen, an denen Feuerwerkskörper befestigt waren und ständig quer
durch die Menschenmenge abgeschossen wurden. Diese Männer, die Stiere
symbolisieren sollten, rannten über die Plaza und lösten damit einen
riesen Tumult aus, da natürlich jeder Angst hatte, von dem Feuerwerk
getroffen zu werden. Es war wirklich spaßig. Danach begann aber die
eigentliche Gaudi, bei der alle, und wir natürlich auch, von Haus zu
Haus rannten, in denen meist riesige Altare aufgebaut waren mit
Jungfrau María und oft auch dem Cerro Negro.
Alle
rannten zu diesen Häusern und schrien: QUIEN CAUSA TANTA ALEGRÍA???
Daraufhin antworteten die Bewohner des Hauses: LA ASUNCIÓN DE MARÍA!!
wir: QUE VIVA LA VIRGEN!! sie: QUE VIVA!!! und dann bekam man allen
möglichen Scheiß.
Meistens
handelte es sich dabei um knallige Süßigkeiten, teilweise aber auch
noch um traditionelle selbstgemachte nicaraguanische dulces. Am meisten haben uns aber die anderen Sachen gefallen, die wir tonnenweise abstauben konnten: Blockflöten aus Plastik, frescos,
Ketten mit Kreuz, ein Pediküreset, kleine Säckchen mit Zucker, kleine
Bildchen der Jungfrau María, Ansteckbuttons, Streichhölzer und lauter
anderes Gedöns. Vollkommen erschöpft und heiser vom Schreien und
Herumrennen ließen wir den Abend im Vía Vía ausklingen, wo es ein tolles
Konzert einer typischen nicaraguanischen Band gab.